אחדות מופלאה: כשני מיליון באו לכותל המערבי באלול ובחגים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אחדות מופלאה: כשני מיליון באו לכותל המערבי באלול ובחגים

    לפי אומדן של הקרן למורשת הכותל המערבי עולה כי למעלה מ-2 מיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי במהלך חודש אלול ותקופת החגים | רב הכותל ר שמואל רבינוביץ מסר: "זו עדות שהכותל המערבי הוא מקום מלכד ומאחד"

    צילום: הקרו למורשת הכותל המערבי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך חודש אלול וחגי תשרי, פקדו את הכותל המערבי מיליוני אנשים כאשר רבבות לקחו חלק במעמדי הסליחות המרכזיים, כמו גם מאות אלפים נוספים שפקדו את ירושלים והכותל המערבי במהלך חג הסוכות כזכר לעלייה לרגל, והשתתפו במעמד המסורתי של 'ברכת הכהנים' וכן במעמד הכנסת ספרי תורה ושמחת בית השואבה המתקיים אחת לשבע שנים "זכר להקהל".

    בליל 'הושענא רבה' פקדו רבבות את הכותל המערבי כמו גם בשמחת תורה וכן הלילה – בזמן ההקפות השניות ברחבת הכותל – שהפכו למסורת השנתית בירושלים, בריקודים ההמוניים יחד עם עשרות ספרי תורה המשמשים את באי הכותל.

    הקרן למורשת הכותל המערבי: ״אנו מסכמים תקופה זו בסיפוק רב ומביעים הערכה רבה לעובדי הקרן המסורים ולכוחות הביטחון והמשטרה שעשו מאמצים רבים לאפשר את הגעתם של 2 מיליון איש בחודשיים האחרונים ולשמור על שלומם וביטחונם של הבאים אל הכותל המערבי״.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "ההמונים שפקדו את הכותל המערבי מעידים על עוצמתו של הכותל המערבי כמקום מלכד ומאחד, דבר שהתבטא באחדות הנפלאה שהיתה במהלך התקופה הזו בכותל המערבי. זוהי עדות מרגשת המבטאת את התקווה והאמונה של העם במורשתו.



    0 תגובות